2014(e)ko azaroaren 25(a), asteartea

Pedagogo desberdinak ezagutzen...

Jakin badakigu, aurreko sarreretan askotan aipatu dugulako, XIX. mendearen bukaeran, mugimendu berri bat agertu zela ohiko eskolaren kontra. Mugimendu berria hau, eskola berria zen eta horren aintzindaria Rousseau. Denbora aurrera joan ahala, hainbat autore egin zuten bat Rousseauek proposatutako ideikin. Pedagogo famatuen artean, honako hauek topatu ditzakegu:
    • Decroly, O
    • Freinet, C.
    • Montessori, M
    • Ferriere, A
    • Ferrer I. Guardia
      Hurrengo lerroetan aukeratutako pedagogo biren, (Maria Montessori eta Ovide Declory) informazioa luzatzen dizuet.

MARIA MONTESSORI

Maria Montessori Italiako lehen emakume medikua, doktorea eta pedagogoa izan zen. Medikuntza ikasi zuenenean, atzerapen mentalak zuten haurrekin hasi zen. Handik epe labur batera, konturatu egin zen beste haurrekin emaitzak antzekoak edo berdinak zirela, beraz medikuntzan ikasitako ideiak hezkuntzara eraman zituen. “Casa de Bambini”n erabili zituen bere metodoak.

Zentzumenei ematen zion garrantzia Mariak. Gaur egun adibidez ez zaio ematen garratzi handirik usaimenari, ez dugu ia erabiltzen, lehen berriz, izugarrizko erabilera ematen zitzaion.

Eskola Berriaren bultzatzaileetako bat izan zen, bere metodologia berezia, indibilizatua izanda. Bere lanaren ideia nagusia honako hau izan zen; haurra bere erritmoan bizitzen usten badiogu ez du inoiz porrot egingo.

Hurrengo lerroetan bere metodologian erabilitako bi ariketa aurkezten dizuet;
  1. ARIKETA, usaimenerako ariketa: Umea begiak estalita ditu, pote batean usain desberdineko gauzak sartu. Identifikatu egin behar ditu usainak.
  2. ARIKETA, ikusmenerako ariketa: Taula batean ikusmen desbedineko materialak jarri. Begiak estali, objetuak ukitu eta azkenik beste taula batean identifikatu behar ditu.

Bi aipatu ditugu baina hainbat ariketa zituen zentzumen desberdinak lantzeko. Iuinak, ahoskera, idazkera, matematika, etab. lantzen zituen baita ere.

Maria Montessorirentzako oso garrantzitsua zen materiala ondo erabiltzen ikastea. Bera material guztia haurraren neurriari egokituta zegoen.


Montessorik ez zuen bide erraza izan, batez ere Italian zeuden hezitzaileak oso tradizionalak zirelako, eta bera berriz errespetu osoz tratatzen zituen bere ikasleak. 

Bere hitzetan “El niño debe ser respetado, reconocido y ayudado” (M. Montessori)

Hurrengo sarreran Ovide Declory-ri buruzko informazioa eskuragarri izango duzue. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina