2014(e)ko azaroaren 25(a), asteartea

Jean-Jacques Rousseau eta pedagogia progresista

Rousseau Genovan jaio egin zen eta hezkuntza formalean hezia izan zen. Hainbat erakunde sortu zituen Euskal Herrian, bera euskaldun batekin izandako  erlazioaren ondorioz.Hezitzaile moduan lan egin zuen burges eta noble familia batzuetan. Calvinista, katolikoa eta luteranoa zen; arrazionalisten ideien kontra borrokatu zuen, tirania bilakatu zelako eta arrazionalismoarekin, egi batera heldu ezin dela esan zuen eta honen inguruan idatzi zituen bere ideiak.

Bazituen ideia batzuk, herrialde batzuetan ez zeudenak guztiz onartuta, esate baterako; “Haurra berez ona da, naturaz ona da. Hazten den neurrian, zikindu - gaiztotu egiten da.” Gizakia, hezkuntzaren erdian jartzen du eta esperientziak eta sentzumenak, bizitzari buruz ikasteko oso garrantztsuak direla aipatzen zuen.

Liburu bat idatzi egin zuen, L´ Emile ou Education (1762). Liburua bost etapa desberdinetan sailkatu dezakegu eta bi pertsonai nagusi aurkitzen ditugu, umea eta hezitzailea. Liburuaren ideia nagusiak honako hauek izango lirateke:
  • Umea norberaren esperientzien bidez ikasten du.
  • Lehendabiziko hezkuntza, hezkuntza negaiboa izan behar du.
  • Haurra bera izan behar du bere heziketaren langilea.
  • Hezkuntza berezko izatearekin bat etorriz gauzatu behar da.
  • Haurra da hezkuntzaren subjetua, heziketa programaren gainetik umea dago.


Hau izango da eskola berriaren lehenengo sustraia.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina